A Nissan új hordozható tápegységében a Nissan Leaf elektromos autóból származó akkumulátorkészleteket használnak újra. Az akkumulátorok új életet kapnak, mint hordozható áramforrások, amelyekkel útközben feltölthetők a kütyük, felerősíthetők a gitárok a szabadtéri koncerteken, és katasztrófák esetén vészhelyzeti áramot biztosítanak.

A japán Nissan Motor Co. autógyártó több mint 650 000 Leaf EV-t adott el. Az akkumulátorok töltési kapacitása gyakran hosszabb, mint az autó élettartama.

A Nissan a régi akkumulátorokat hordozható áramforrásokban használja fel, amelyeket a JVCKenwood Corp. elektronikai gyártóval és a 4R Energy Corp. vállalattal közösen fejlesztett ki, amely a Nissan és a Sumitomo Corp. társtulajdonában áll, és amely ökológiai járműveken és energiatároló rendszereken dolgozik.

A 14,4 kilogrammos áramforrást 170 500 jenért (420.000 Ft) árulják Japánban. Minden Leaf 48 akkumulátormodult használ. A hordozható erőművek két modult tartalmaznak.

A Nissan illetékesei elmondták, hogy a Leafek akkumulátorait tesztelik, miután a tulajdonosok már nem használják őket, és újra felhasználják azokat, amelyek még képesek a töltést megtartani.

Az EV-akkumulátorok drága ritka fémeket és más nyersanyagokat használnak fel, és gyártásuk során szén-dioxid-kibocsátás keletkezik, így az újrafelhasználásuk más célokra segíti a fenntarthatóságot.

Az akkumulátorok már nem használhatók elektromos autók meghajtására, amikor töltési kapacitásuk 80%-ra csökken, de más célokra még felhasználhatók. A nyugdíjas EV-akkumulátorok nagy lehetőséget rejltnek az energiatárolási alkalmazásokban. Ilyen megoldás nélkül a következő évtizedben több milliárd EV akkumulátorcsomagot fognak gyártani, majd idő előtt újrahasznosítani. Ez problémát jelent majd a fenntarthatóság szempontjából.