Az Alfa Romeo bemutatta a 2021 óta fejlesztés alatt álló új 33 Stradale szupersportkocsit, amelyet jövőre szállítanak ki néhány kiválasztott, tehetős ügyfélnek.

A tervezők által az 1967-es 33 Stradale stílusos, modern értelmezésének tekintett szuperautó az Alfa Romeo szerint összeköti a múlt belsőégésű motorjait a márka tisztán elektromos hajtású jövőjével.

A Carrozzeria Touring Superleggera karosszériaépítő cég által kézzel készített új 33 Stradale több mint 50 év után először jelzi az Alfa Romeo visszatérését a limitált példányszámú, egyedi gyártású autókhoz, a "fuoriserie"-hez. Ez a szuperautó lesz az első egy olyan egyedi építésű modellsorozatban, amely megmutatja, hogy a márka mire képes, miközben tiszteleg a történelme előtt.

Minden bizonnyal ez lesz az Alfa utolsó belsőégésű motorral hajtott szuperautója, de ez a gyártó első elektromos autója (EV) is. A vásárlók választhatták volna a hagyományosabb, 620 lóerős, ikerturbós 3,0 literes V6-os benzinmotort, vagy a 750 lóerős, teljesen elektromos konfigurációt, amelynek maximális akkumulátoros hatótávolsága 280 mérföld.

A benzinmotoros opció lényegében az Alfa Giulia Quadrifoglio és Stelvio Quadrifoglio modelljeiben található erős benzines egység továbbfejlesztett változata, míg az EV hasonlóan hárommotoros összkerékhajtással rendelkezik, mint a Maserati hamarosan megjelenő GranTurismo Folgore, és az utastérben mesterséges motorhangok is lesznek.

A benzines változat a hírek szerint "három másodperc alatti" 0-100 km/órás sprintidőre és 333 km/órás végsebességre képes. Az EV ugyanezt a sprintet "két és fél másodperc alatt" teljesíti.

A teljesítmény mellett az Alfa Romeo a szuperautó vezethetőségét és kényelmét is optimalizálni kívánta, ezért minden egyes legyártott modellt egy elkötelezett mérnökökből álló csapat tesztel és tanúsít, amely Valtteri Bottas F1-es pilótával dolgozik együtt.

Az autó alumínium vázzal és szénszálas monocoque alapokkal rendelkezik, hogy alacsonyan tartsa a súlyt és agilis kanyarodást biztosítson, és az Alfa által kifejlesztett új, négykerék-kormányzású rendszerrel érkezik, amely állítólag képes megszűrni a durva útfelületeket, így növelve a vezetési komfortot.

Kétféle vezetési mód közül lehet választani - "Strada" (közúti) és "Pista" (pálya). Az előbbi kényelmesebb vezetést biztosít a vezetőnek, lassabb gázreakcióval és lágyabb felfüggesztéssel. A pályamód eközben élesebbé teszi a gázreakciót, merevebbé a felfüggesztést és folyamatosan nyitva tartja a kipufogószelepet.

Érdekel? Nos, itt jön a rossz hír. Ez a modell 1,7 millió fontba kerül... és már el is kelt. A szuperautó első vázlatait a tavalyi Monzai Nagydíjon mutatták be a leendő vásárlóknak, és két héten belül az Alfa máris megtelt a rendelési lista, olyan, kifejezetten kiválasztott vásárlókkal, akik tisztelik "az autó történelmét és ikonikusságát".

A szuperautó névjegyének megfelelően mindössze 33 modell kerül gyártásba, így ez egy nagyon exkluzív teljesítményű autó. Ezeknek a kiválasztott ügyfeleknek azonban várniuk kell - az első modellt 2024. decemberében szállítják le, és 2026-ig is eltarthat, amíg mind a 33 autót leszállítják.

Ha érdekelnek az ehhez hasonló szépségek, ne felejtsd el követni a facebook oldalt sem!

Fotók: Stellantis media