A Bentley Motors az immár ikonikus Continental GT 20. születésnapi ünnepségét azzal zárta le, hogy bemutatta és azonnal eladta az egyetlen Continental GT Speed-et, amelynek specifikációját a legelső, 2003-as Continental GT ihlette. A projekt múzsája - a VIN20001, az első GT, amely a crewe-i gyártósorról került le - a 2023-as verzióval együtt volt látható a The Quail, A Motorsports Gathering rendezvényen, amely szintén a 20. születésnapját ünnepelte, és a Monterey Car Week állandó része.

 

A Continental GT, amely 2003-as bevezetésekor újradefiniálta a Bentley márkát a 21. században, és tízszeresére növelte az eladásokat, továbbra is a modern, luxus Grand Tourerek etalonja. Az első szériaautó - a Bentley megfiatalított Heritage Collection legfontosabb modern autója - Cypress Green fényezést kapott, belseje Saddle bőrkárpitozással és Burr Walnut faburkolattal. A 2023-as Continental GT Speed külön megrendelésre készült, a híres elődje által ihletett belső térrel rendelkezik.

20 év és három generáció

Az első generációs Continental GT hatása szeizmikus volt, nemcsak a Bentley-t mint modern luxusmárkát definiálta újra, hanem egy új piaci szektort is létrehozott. A Bentley új Grand Tourerének karcsú vonalvezetését az 1952-es R Type Continental vonalvezetése ihlette, a Bentley "erővonala" elöl alacsonyan kezdődik, követi a motorháztető és az ajtók vállvonalát, majd találkozik az izmos hátsó orr-résszel.Az iker kerek fényszórók és a Bentley rácsos hűtőrácsa finoman emlékeztetett a vállalat 1920-as évekbeli, Le Mans-győztes versenyautóira.

A motorháztető alatt egy teljesen új, 6,0 literes, 48 szelepes, ikerturbós W12-es motor dolgozott. Ez a kompakt, finoman járó és erős konstrukció 550 lóerőt és 650 Nm-t küldött a négy kerekre egy ZF hatfokozatú automata sebességváltón keresztül. A 0-10 km/órás gyorsulás 4,8 másodpercet vett igénybe, a végsebesség pedig egy árnyalatnyival 300 km/óra felett volt. Az első generációs Continental GT hét év alatt, amíg gyártásban maradt, egy egész modellcsaládot szült, köztük a Continental GT Cabrio, a Continental Flying Spur, a Continental GT Speed és a Supersports modelleket.

A V8-as megérkezése

A második generációs Continental GT, amely 6,0 literes W12-es motorral mutatkozott be a 2010-es Párizsi Autószalonon, egy második teljesen új Bentley-motort is kapott. A hatékony és karizmatikus 4,0 literes V8-as, amely 2012-ben debütált, lelkes, agilis és érzékeny karakterrel ruházta fel a Continental GT-t, amelyet karakteres V8-as kipufogó hang kísért. 2017-ben a kínálathoz csatlakozott a limitált szériás 710PS Supersports, amelynek koncepcióját a Team Bentley verseny GT3 ihlette.

2018: a harmadik generáció

A Bentley harmadik generációs Continental GT-je 2018-ban jelent meg. Teljesen új formaterv, élesebb, karcsúbb vonalvezetése teljes mértékben kihasználta egy új, célzottan tervezett platform előnyeit. Még a W12-es motorja is teljesen új volt, egy új duplakuplungos váltóval párosítva. Az új modell specifikációjának csúcspontjai közé tartoztak a háromkamrás légrugók és a 48 V-os elektromos aktív kipörgésgátló, míg a fedélzeti technológia a teljesen új elektromos architektúrának köszönhetően jelentős előrelépést tett. Egyszerre volt gyorsabb, kényelmesebb, hatékonyabb és fényűzőbb, mint elődei - mégis összetéveszthetetlenül még mindig egy Continental GT.

Képek: Bentley