Az E-osztály minden generációja közel áll a szívemhez, nagyszerű járművek sora született az évtizedek alatt, és ugyan voltak mélypontok a márka történetében, az E-osztály kombi mindig is etalon marad. A Kombi. Az All Terrain az a modell amit a magyar utakon sem kell félteni, és mégsem egy nehézkes SUV.

A Mercedes-Benz a 2023-as müncheni autószalonon leplezte le az E-osztály All Terrain második generációját, az európai értékesítés 2024 elejére tervezett indulása előtt.

A luxus crossover a legújabb E-osztály kombira épül, robusztusabb külső formavilággal, nagyobb hasmagassággal, egyedi belső elemekkel és átdolgozott hajtásláncokkal, köztük egy új benzin-elektromos plug-in hibrid rendszerrel, amely a WLTP tesztciklus szerint akár 100 kilométer elektromos hatótávot is biztosít.

Az E-osztály All Terrain-t a hagyományos autótól megkülönböztető stílusbeli változtatások között szerepel a Mercedes-Benz SUV-okéhoz hasonló, új megjelenésű, kettős lamellás hűtőrács.

Az új modell egyedi stílusú lökhárítókat is kap, amelyek jobb megközelítési és elindulási szöget, fekete műanyag burkolatot a kerékjárati íveken belül, krómozott díszítést az oldalsó küszöbök mentén, valamint rozsdamentes acél rakodólemezt a hátsó lökhárítón.

Belül AMG-stílusú, rozsdamentes acél pedálsapkákat és All Terrain logóval ellátott padlószőnyegeket kap.
A 4950 mm hosszú, 1904 mm széles és 1497 mm magas új autó 17 mm-rel hosszabb és 33 mm-rel szélesebb [de nem magasabb], mint a 2017 és 2023 között gyártott elődje.

Az E-osztály kombi modellhez hasonlóan a tengelytáv 22 mm-rel 2961 mm-re nőtt, így a hátsó üléseken ülők számára nagyobb láb- és térdhelyet biztosítva.

A csomagtérfogat a normál autóéval megegyező 615 literre tehető, amely a 40:20:40 arányban konfigurált hátsó ülés lehajtásával 1830 literre bővül. A csomagtér padlója alatti akkumulátorcsomagolás 155 literrel csökkenti ezt a rakodóteret a plug-in hibrid modelleknél.

Az előkelő crossover dízel, benzines és plug-in hibrid hajtásláncok közül választhat - mindegyikhez szériafelszereltségként kilencfokozatú automata sebességváltó és összkerékhajtás jár.

Az E220d 4Matic modellben egy 2,0 literes négyhengeres turbódízel motor szerepel, amely 192 lóerőt és 324 lóerős nyomatékot ad le, az E450 4Matic modellben pedig egy turbófeltöltős 3,0 literes hathengeres benzinmotor 375 lóerővel és 369 lóerővel.

Mindkettő 48 voltos mild-hibrid akkumulátort kap, amely 23 lóerővel és akár 151 lóerővel növeli a teljesítményt, amihez a sebességváltó elejére szerelt integrált indítógenerátor járul hozzá.

Hozzájuk csatlakozik az E300de 4Matic. Ez az E220d 4Matic 2,0 literes négyhengeres turbófeltöltős dízelmotorját kombinálja egy sebességváltóba épített villanymotorral, így a kombinált teljesítmény 308 lóerő. A 19,5 kWh-s akkumulátorral a WLTP tesztciklusban akár 100 kilométer elektromos hatótávolságot biztosít.

A Mercedes-Benz minden modell esetében 2100 kg-os fékezett vontatási kapacitást ad meg, fékezetlenül pedig 750 kg-ot.

Képek: Mercedes-Benz Group AG