A FAW Bestune Xiaoma ebben a hónapban kezdi meg az előértékesítést, induló ára 4,100 USD-től kezdődik, azaz nagyjából másfél millió forinttól.

kinai auto
A First Auto Works Bestune márkája ebben a hónapban kezdi meg kis elektromos minije, a Xiaoma előértékesítését. Az EV, amely a mikroautók királyának, a kínai Wuling Hongguang MINI EV-nek a riválisa lesz, várhatóan 30 000-50 000 jüan (4 100-6 900 USD) közötti áron kerül forgalomba.

 

Xiaoma

kinai auto

A Xiaomát áprilisban, a Sanghaji Autókiállításon leplezték le. Keménytetős kivitelben lesz kapható, bár az autógyártó kabrió változatot is bemutatott, igaz, koncepcióautóként. A 3 ajtós városi autó 3000/1510/1630 mm-es alvázra épül, amely 1953 mm-es tengelytávolságon ül. Egyetlen 20 kW-os villanymotorral működik, amely a hátsó tengelyen helyezkedik el, és a Gotion és a REPT által szállított lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorral párosul. Az akkumulátorcsomag adatait egyelőre nem hozták nyilvánosságra. Az autó négy személynek kínál ülőhelyet és egy légzsákot a vezetőnek.

Xiaoma belső tér

kinai auto

A városi autó doboz alakú külsőt kapott, elöl lekerekített sarkos lámpatestekkel, a magasabb felszereltségű modelleken pedig LED-es lámpatestekkel. Az új autó emellett kétszínű karosszériakialakítást alkalmaz, alacsony légellenállású kerekeket kapott, a belső tér pedig tükrök készítéséhez használt anyagokból készült.

kinai auto

Mindent összevetve, ez nagyjából azonos kategória, mint a közel 4 milliós Citroen Ami, ugyanakkor Európában valószínűleg a kínaiak sem tudnák olcsóbban adni jelentősen. A városi közlekedésben azonban ennél többre nincs szükség, és nem lennék meglepve, ha 15-20 év múlva ezek a törpék lennének csak elérhetőek az átlagos európai számára, a megfizethetetlen prémium EV-k mellett. Végüis így volt ez pár évtizeddel ezelőtt is, amikor a Fiat 500, Kacsa, Bogár voltak a leginkább elérhető autók, praktikusan ezek sem rosszabbak. Azért nekem inkább egy eredeti Cinquecento kéne...