Az 1800-as évek végi megjelenése óta az autó hosszú utat járt be. Ahogy a know-how és a technológia fejlődött, úgy fejlődött az autó is. A megjelenéstől a sebességig és a fejlett képességekig a mai járművek intelligensek, energiatakarékosabbak és folyamatosan fejlődnek. Ezek a változások az évek során az autógyártás néhány legnagyobb mérföldkövét eredményezték. Íme, néhány összefoglaló a legjelentősebb jelzők közül.
1900 - A detroiti autógyár
1900 körül Ransom E. Olds egy autógyárat hoz Detroitba, ahol a névadó autóját, az Oldsmobile-t gyártja. A termelés és az eladások nem voltak túl fényesek, és a vállalat csődbe ment. Ez a mérföldkő azonban az első autógyárat jelzi azon a helyen, amely később "Motor City" néven vált ismertté.
1908 - A Ford T-modell megjelenik a színen
1908. október 1-jén Henry Ford bemutatta az első sorozatgyártású Ford T-modellt a vállalat detroiti Piquette Avenue-i üzemében. A T-modell a minőségre és a megfizethetőségre alapozott márkát építve az amerikai fogyasztók széles körét vonzotta. 1908 és 1927 között a Ford mintegy 15 millió T-modellt gyártott, ami a történelem leghosszabb gyártási sorozatát jelentette, egészen addig, amíg a Volkswagen Bogár 1972-ben felül nem múlta.
1911 - Az elektromos önindító
A nehézkes kézi kurbli indítási folyamatot a Charles Kettering és Henry M. Leland által 1911-ben kifejlesztett elektromos önindítóval javították. Ezt az elektromos indítót elég kicsire tervezték ahhoz, hogy beférjen a motorháztető alá; ez elég nagy mérnöki teljesítmény. Az önindítót először a Cadillac építette be a sorozatgyártású modellekbe 1912-ben.
1913 - Autó összeszerelő szalag
Az autók gyorsabb gyártásának képessége egy újabb mérföldkő volt, köszönhetően a Ford Motor Company első mozgó szerelőszalagjának 1913-ban. A futószalag lehetővé tette a Ford számára, hogy egy év alatt több ezer autót gyártson. Ráadásul a tömeggyártó futószalag hatékonysága több ember számára tette megfizethetővé az autókat.
1939 - Automata sebességváltó
1939-ben a General Motors bemutatta a "Hydra-Matic"-ot - egy hidraulikafolyadékot használó automata sebességváltót, amely lehetővé tette, hogy a jármű sebességfokozatai automatikusan változzanak a jármű működése közben. Ez a fejlesztés azt jelentette, hogy a járművezetők lemondhattak a kézi sebességváltásról. Ez a bevezetés az egyik legfontosabb újítás maradt az autóipar történetében.
1940 - Légkondicionálás
Az Automobile Magazine szerint 1940 körül jelentek meg az autókban a légkondicionálók. A Packard volt az első autó, amelyikben volt ilyen, és 1969-re a gyártott autók több mint fele tartalmazott klímaberendezést. Ma már az új autók több mint 99 százaléka légkondicionált.
1966 - Elektronikus üzemanyag-befecskendezés
1966 volt az elektronikus üzemanyag-befecskendező rendszer éve. Ez a mérföldkő jobb üzemanyag-ellátást jelentett az autó motorjához, javította a motor hatékonyságát, és megszüntette a gázpedál pumpálásának vagy a fojtószelep gomb meghúzásának szükségességét, hogy üzemanyagot juttasson a motorba. Az 1967-es Volkswagen 1600 volt az első autó, amely a Bosch új technológiáját alkalmazta. Az egyik nagy kedvencem egyébként, talán szebb is, mint a bogár, ami szintén örök szerelem.
1968 - Biztonsági övek
A biztonság 1968-ban került az autógyártás középpontjába. A kormányzati előírások megkövetelték az autógyártóktól, hogy az első üléseket váll- és övvel, a hátsó üléseket pedig övvel szereljék fel. A váll- és övek idővel az első és hátsó üléseken is szériafelszereltséggé váltak.
1970-es évek - Légzsákok
A légzsákok beépítése az autókba egy 1991-es törvénynek köszönhetően vált gyártási kötelezettséggé a személygépkocsik esetében - írja a History.com. Míg a nagyobb autógyártók az 1970-es években építették be a légzsákokat, a technológia az 1990-es évek végén továbbfejlesztett és széles körben elfogadottá vált.
1990-es évek - hibridek
Bár a hibrid autóknak hosszú történelme van, ezek a járművek csak az 1990-es évek végén és a 2000-es évek elején váltak kereskedelmi sikerré Amerikában. A hibrid technológia révén az autók kevésbé függnek a benzintől, és környezetbarátabbak. A Honda és a Toyota jól ismert a díjnyertes hibrid járművek gyártásáról.
2000-es évek - Intelligens technológia és intelligens autók
A jobb autók építéséhez jobb technológia szükséges. Az autógyártás talán egyik legnagyobb mérföldköve a legmodernebb technológia alkalmazása az intelligens autók előállításához. A mechatronika, amely több mérnöki tudományág hibridje, széles körben használatos az autógyártásban, és lehetővé teszi az olyan intelligens technológiával integrált minőségi autók gyártását, mint az automatikus fékrendszerek, ütközésérzékelők és az önvezető képességek.
Az autó az évek során fejlődött. A kézi hajtású indításoktól a mesterséges intelligenciáig a gyártási folyamat lépést tartott az innovációval, amely szükséges volt ahhoz, hogy a depressziós piacokról visszapattanjon, és megfeleljen a biztonságosabb és környezetbarátabb járművek kihívásainak. Ezek valóban mérföldkövek az autógyártás történetében.