A kiválóság hagyománya: A BMW története
A BMW, a híres német autógyártó több mint egy évszázados múltra tekint vissza. A Franz Joseph Popp, Karl Rapp és Camillo Castiglioni által 1916-ban alapított vállalat kezdetben repülőgépmotorok gyártására összpontosított az első világháború alatt. A háború után azonban a BMW-nek a túlélés érdekében diverzifikálnia kellett tevékenységét. Elkezdtek motorkerékpárok, vasúti motorok, mezőgazdasági berendezések, sőt háztartási gépek gyártásával is foglalkozni.
A BMW csak 1928-ban gyártotta első autóját, a Dixi 3/15-öt. A második világháború alatt a BMW ismét a repülőgépmotorok gyártása felé fordult, motorokat szállított a Luftwaffe számára. A történelme során tapasztalt kihívások ellenére a BMW az 1950-es években vezető autógyártóvá vált, és azóta a luxus, a teljesítmény és az innováció szinonimájává vált.
1. A repülőgépektől az autókig: BMW repülőgépmotorok eredete
A BMW gyökerei a repülőgépmotorok gyártásából erednek. A kezdetben Bayerische Motoren Werke néven működő vállalatot 1910-ben Gustav Otto repülőgép-alkatrészgyártóként alapította. Miután 1922-ben felvásárolt egy kisebb, Bayerische Motoren Werke nevű vállalatot, a vállalat felvette a BMW nevet, és a motorkerékpárok, autók és egyéb járművek gyártására helyezte át a hangsúlyt.
2. A BMW motorkerékpárok és az R32 születése
1923-ban a BMW bemutatta első motorkerékpárját, az R32-est. Ez jelentős mérföldkövet jelentett a vállalat számára, mivel alkatrészek helyett komplett járműveket kezdett gyártani. Az R32 egy 494 köbcentiméteres lapos ikermotorral rendelkezett, és megalapozta a BMW sikerét a motorkerékpár-iparban. Az évek során a BMW motorkerékpárok híresek lettek teljesítményükről, megbízhatóságukról és jellegzetes formatervezésükről.
3. A BMW logó mítosza
Sokan úgy vélik, hogy a BMW logója egy forgó propellert ábrázol, amely a vállalat repülési örökségét szimbolizálja. Ez azonban gyakori tévhit.
A logó valójában Bajorország kék-fehér kockás zászlaját ábrázolja, azt a német tartományt, ahol a BMW-t alapították. Ez a vállalat gyökerei és a régió iránti elkötelezettsége előtt tiszteleg.
4. A felejthetetlen BMW 507-es
A BMW 507 egy ikonikus autó, amely különleges helyet foglal el az autóipar történetében. Az 1955-ben bemutatott 507-es célja az volt, hogy megújítsa a BMW imázsát, és felvegye a versenyt a korabeli luxus sportautókkal. Magas gyártási költségei miatt azonban az 507-es végül túl drága lett az átlagfogyasztók számára. Mindössze 252 darabot gyártottak belőle, így a modell ritka gyűjtői darab. Az egyik ilyen autó a legendás Elvis Presley tulajdonában volt.
5. A BMW úttörő elektromos járművei
Bár az elektromos autók az utóbbi években egyre népszerűbbek, a BMW évtizedek óta az elektromos járművek fejlesztésének élvonalában van. A BMW 1972-ben, a müncheni olimpián mutatta be első elektromos járművét, a BMW 1602 Elektro-Antriebot. Korlátozott hatótávolsága és teljesítménye ellenére ez a korai elektromos autó megalapozta a BMW későbbi előrelépéseit az elektromos járműtechnológiában.
6. Közelharc: A Mercedes majdnem felvásárolta a BMW-t
Az 1950-es években a BMW jelentős pénzügyi kihívásokkal nézett szembe, és a csőd szélén állt. Ez idő alatt a Mercedes-Benz megkísérelte a BMW ellenséges felvásárlását. A BMW részvényesei azonban összefogtak, és visszavásároltak annyi részvényt, hogy megakadályozzák a felvásárlást. A vállalat történetének ez a sorsdöntő pillanata megszilárdította a BMW függetlenségét, és megteremtette az alapot a későbbi sikerekhez.
7. Versenyzői örökség: A BMW sikerei a motorsportban
A BMW hosszú és nagy múltra tekint vissza a motorsportban, a különböző versenyeken elért sikereket tekintve. A BMW járműveit már az 1920-as években is használták versenyeken, bemutatva a vállalat mérnöki képességeit és teljesítményét. A BMW motorsport-sikerei a mai napig tartanak, számos győzelemmel és bajnoki címmel a különböző versenysportágakban.
8. A BMW elkötelezettsége a fenntarthatóság mellett
Az elmúlt években a BMW jelentős vállalásokat tett a környezeti hatásainak csökkentése és a fenntarthatóság előmozdítása érdekében. A vállalat célja, hogy a következő évtizedben 10 millió teljesen elektromos járművet állítson elő, és 2030-ra járművenként 50%-kal csökkentse a szén-dioxid-kibocsátást. A BMW már eddig is tett lépéseket ebbe az irányba, hiszen 1995 óta 50%-kal csökkentette a károsanyag-kibocsátást. Emellett a BMW a körforgásos gazdaság gyakorlatának előmozdítása érdekében vizsgálja az újrahasznosított és újragyártott alkatrészek használatát járműveiben.
9. A BMW Art Cars gyűjteménye
A BMW-nek egyedülálló hagyománya van a művészet és az autóipari formatervezés ötvözésében az Art Cars kollekciója révén. Ez a kollekció olyan járműveket tartalmaz, amelyeket neves művészek, köztük Andy Warhol és Olafur Eliasson díszítettek. Ezek a művészautók a kreativitás és az autóipari tervezés metszéspontját mutatják be, így rendkívül keresett és értékes műalkotásokká váltak.
10. A BMW változatos márkakínálata
A BMW Group a BMW márkajelzésű járművek gyártása mellett más tekintélyes márkák tulajdonosa is. A BMW 1998-ban megvásárolta a Rolls-Royce márkát, ezzel a világ legluxusabb és legexkluzívabb járművei közé tartozó járművekkel bővítette portfólióját. A BMW továbbá 1994-ben megvásárolta a Mini márkát, lehetővé téve a vállalat számára, hogy kompakt és stílusos járművek szélesebb ügyfélkör számára vonzó választékát kínálja.